tirsdag den 23. november 2010

I 11. time

Som ved et lykketræf opdagede jeg i aftes, at DR endelig er på vej ud af Microsofts vold, der som tidligere beskrevet har forhindret mig i at få det fulde udbytte af DR's udsendelser på nettet.

Heldigvis sker der nu noget, da DR er nu ved at udfase den gamle web-tv-afspiller, så man fremover kun vil benytte sig af det åbne format, der ligger bag DR NU. Det glæder naturligvis en Ubuntu-bruger som mig, for nu kan jeg se frem til snart at få glæde af alle udsendelser, DR har lagt på nettet.

Jeg opdagede den glædelige nyhed, da jeg ville gense udsendelse 10 og 11 om Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej fra sæson 1 af Den 11. time. Jeg måtte dog opgive, da disse udsendelser endnu ikke er konverteret til det nye format. Til gengæld kunne jeg altså læse om planerne for det nye format, som alle udsendelser tilsyneladende skal konverteres til i den nærmeste fremtid.

Hurra for udviklingen mod åbne formater og hurra for DR NU, der i den grad er et skridt i den rigtige retning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar