torsdag den 3. juli 2014

Sommerferieanbefalinger med benspænd

Den lokale avis Jydske Vestkysten har givet ni bibliotekarer på Koldingbibliotekerne den udfordring at anbefale sommerlæsning ud fra tre kriterier, som kan ses nedenfor. I sig selv er det jo en smal sag for en bibliotekar, men der var kun 700 anslag til rådighed, og så begyndte det jo at blive svært.
Jeg kom frem til følgende, som du kvit og frit kan lade dig inspirere af:

Hvilken aktuel bog vil du anbefale som sommerferielæsning?
”Tusind meter til lykken” af John Bang Jensen fra 1997 er hyperaktuel; den er en letlæselig og enkel indføring i cykelsportens mysterier. Læs den inden Touren for alvor starter.

Hvilken bogoplevelse husker du tydeligst?
Jeg husker tydeligt, da jeg læste ”Intet nyt fra vestfronten” af Remarque - den bedste bog jeg har læst. Bogen handler om en flok tyske soldater under 1. verdenskrig. Det er en bog, man bare skal læse. Jeg begyndte at læse bogen, mens jeg sad i kø på motorvejen. Den dag tog det 2½ time at komme fra Kolding til Vejle, så der var god tid.

Er der en bog, du forbinder med en helt bestemt ferietur?
På ferier læser jeg oftest via eReolen på smartphone. Senest fløj jeg til Belgien og fik læst et par bøger i Aarhus Universitets serie ”Tænkepauser”, som er gode at blive klog af.

GOD FORNØJELSE :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar