tirsdag den 17. juni 2008

Så har ræven igen ild i røven!

Den nye Firefox 3 blev frigivet i dag, og jeg har naturligvis allerede installeret skidtet. Browseren er flydt med et utal af forbedringer, som jeg skal til at have set nærmere på. En ulempe er dog her fra begyndelsen af, at nogle af tilføjelserne ikke virker til den nye version. Det drejer sig blandt andet om browserens faciliteter til del.icio.us, hvilket er til at leve med. Værre er det (tilgiv mig for at skrive dette), at IE-tab ikke længere virker. Det betyder, at der ikke er samme adgang til eksempelvis DRs net-tv, som i en Explorer-browser. Jeg vil dog tage Firefox i forsvar og sige, at fejlen helt og holdent ligger hos DR, som har gjort sig til slave af Microsoft. Er det public service?
I forhodl til Firefox håber jeg, at der er tale om børnesygdomme (læs: at et eller andet klogt hoved snart gør noget ved sagen).

Uanset glæder jeg mig til at bruge denne nye browser og henad vejen opdage flere nye funktioner; det skal nok blive godt. Jeg glæder mig i hvert fald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar