onsdag den 25. februar 2015

Mærsk er stjernen

Jeg har gennem de sidste knapt otte år hygget mig med at skrive indlæg om dette og hint på denne blog Harboetek.dk. Dette indlæg er nr. 120 i rækken siden det første indlæg i april 2007. Et idnlæg har dog overtrumfet alle andre med flere længder. Historien om den syvtakkede stjerne, som jeg skrev i maj 2010 har således stået for langt over en tredjedel af alle hits på bloggen. VILDT!

Indlægget handler om historien bag Mærsks vedenskendte logo. En historie jeg ikke selv kendte før en kollega kontaktede Mærsk, fordi en bruger på Kolding Bibliotek havde spurgt til emnet.
Jeg syntes det var interessant og valgte derfor i oplysningens navn at dele min nye viden med alverden her på bloggen.

En af de vigtigste grunde til indlæggets enorme popularitet er naturligvis, at Mærsks svar, som jeg har gengivet ordret, var på engelsk, så oplysningerne er tilgængelige for ekstremt mange mennesker.

Som det kan ses neden for ligger Historien om den syvtakkede stjerne suverænt nummer et med med 8.571 visninger ud af det samlede antal på 22.452. Det er mere end 8.200 hits flere end nummer to!


Samtidig er det sjovt at se, hvilke søgeord, der har ledt læserne fra Google til Harboetek.dk. Her er det som forventet helt tydeligt, Mærsk dominerer, som vist nedenfor,



Jeg glæder mig over på denne måde at have bidraget med en viden, der tydeligvis har interesse for en bredere kreds.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar