fredag den 27. februar 2009

Hjælpen er nær!

Så dumpede der endnu et nummer af Bibliotekspressen ind gennem brevsprækken og sikke en fornøjelse det var, at læse den lille notits om hjemmesiden Syntaksikon.dk. På Syntaksikon.dk kan man få hjælp til mange grammatiske spørgsmål, så man kan få luget ud i de værste fejl ens breve og e-mails - en lækkerbidsken for sprogpolitiet. Ekspelvis er der et helt tema om at skrive netop e-mails. Du kan også finde temaer om sammensatte ord og meget andet.

Jeg har valgt at tilmelde mig Syntaksikons nyhedsbrev, for det her bliver jeg simpelthen nødt til at følge med i!
Hjælpen er online og dermed lige ved hånden i de fleste tilfælde.

2 kommentarer:

  1. Tak for tippet !! Jeg er hermed også tilmeldt nyhedsbrevet - og vil se frem til at blive total skarp skriftligt ;-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er ikke så dårligt. Jeg har endda formidlet siden videre til mine gymnasieelever sammen med sproget.dk. Man må jo være om sig :-)

    SvarSlet