fredag den 2. maj 2008

ASK - genopdagelsen af en søgemaskine

Man havde jo helt glemt eksistensen af søgemaskinen Ask, der tidligere var kendt som Ask Jeeves; men så poppede den pludselig op på Turboscout, som jeg har omtalt i et tidligere indlæg her på siden. Godt nok finder Ask ikke så mange sider som storebrødrene Google og Yahoo!, men den har nogle gode hjælpefunktioner, når man skal udvide eller indsnævre en søgning. Jeg søgte eksempelvis på Pentagon og fik udover poster, som de er kendt fra bl.a. Google, også billeder af det amerikanske bygningsværk og en forklaring i billede og tekst på, hvad en pentagon egentlig er. Jeg kan varmt anbefale interesserede at kigge lidt på Ask - kunne vi få en klon mellem den volumen, der ligger i Google og Yahoo! og funktionaliteterne i Exalead, Searchme og Ask - så var vi nået langt. Måske er det ikke så langt væk endda!

4 kommentarer:

  1. Hey there... Hvordan er det nu man tilføjer en video til sin blog... fra Youtube? Det er på youtube, jeg ikke kan huske hvordan man får fat i koden... ;-) Kh L

    SvarSlet
  2. Hej :-) Du skal bare kopiere koden, der liggre til højre for klippet (embed) og sætte den ind i det indlæg, hvor den skal være.
    Blev haven flot :-)

    Danki Waal
    kh Kristoffer

    SvarSlet
  3. Men hvordan slipper man for at blive belemret med musikken?
    Ikke alle deler din musikalske smag.
    Jeg gør, men hvad med de andre?
    I det hele taget er stilhed en efterspurgt vare i disse tider.

    SvarSlet
  4. Hej Marit
    Jeg har ikke lige overvejet det med musikken. Det er der mest fordi pga 23 ting - og så kan det jo aldrig skade med lidt U2 :-)
    Det er et fint billede, du har på din blog - og altid godt med en reference til højskolesangbogen.

    SvarSlet